نخست وزير هند به‌جنگِ مردم عليه کوويد-۱۹ سلام می‌کند



نويسنده: کاوشيک روی

مترجم: محمّد ولی الله ولی

نخست وزیر هند نارندرا مودی در سخنپراکنی برنامۀ من کی بات یعنی سخنِ دلش ازطریق شبکۀ آل اندیا رادیو در روز یکشنبه بتاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۰؛ از مردم هند برای جنگ دستِ جمعی علیه ویروس کُرونا سپاسگزاری نمود.

نخست وزیر مودی گفت که اقداماتی از سوی مردم و متمرکز به‌مردم که در دوران قرنطینه در سراسرِ این کشور اتخاذشده، موضوع بحث طراحان سیاست جهان قرارگرفته است.

نخست وزیر از نوجوانانِ هند تقاضا نموده که آنها به‌جلو بیایند و سنّت غنی پزشکی آیورودا را به‌جهانیان نشان بدهند، این علم درمانی باستانی هند دارای حلّ بعضی از مسایل پیچیده مربوط به‌صحت و سلامتی مردمِ است. آقای مودی نیز از نوجوانانِ ملّت خواستارشده که در این هنگام دشوار ناشی از وبای همه‌گیر ویروس کُرونا بعنوان مبتکران بجلو بیایند. او افزود که نوآوری دارای کلید آیندۀ موفق و محفوظ می‌باشد.

نخست وزیرِ هند طی خطابه رادیویی‌اش گفت که یک چهرۀ جدید پلیس هند پدیدارشده است. او گفت که پرسنل پلیس فراتر از وظایف‌شان نسبت به‌نگهداری از نظم و انضباط؛ اکنون در سراسرِ این کشور در جبهۀ مقدم تهیۀ خوراک، راحت و کمک به‌شهروندان عادی قراردارند. نخست وزیر بویژه نشان داده که حتی اینکه بعضی از مریضان توسط پلیس در وضعیت فوق‌العاده‌ای به‌بیمارستان‌ها برده شدند.

نخست وزیر مودی گفت که صدور فرمانِ اخیر برای تامین امنیت پزشکان، پرستاران و پرسنل پیراپزشکی و مبارزین دیگر جبهۀ مقدّم کووید-۱۹ اقتضای وقت بود. او به‌مردم گفت که حملاتی بر مبارزین کُرونا یک لکه سیاه بر جامعۀ متمدن است و کسانی که قانون را می‌شکنند بهرصورت به‌کیفر رسانده خواهند شد.

نخست وزیرِ هند گفت که این وبای همه‌گیر ویروس کُرونا و قرنطینه ناشی از آن دارای بعضی از تاثیرات مثبتی است. این وبای همه‌گیر، جریان عادی را دگرگون ساخته است. این مردم را مجبور به‌آن ساخته که بطور جدید برسرِ ارجحیت‌های‌شان بیاندیشند. هند این را نشان داده است که زندگی ساده با حداقلِ ضروریات، بهترین شیوۀ بسربردنی است.

نخست وزیر مودی گفت که ما نباید احتیاط را ازدست بدهیم و عشرت طلب و مطمئن زیادی بشویم، اگر این ویروس به‌همسایگی یا خانه‌های‌مان نرسیده است. بازهم ما حتماً بایستی نسبت به‌آن بسیار محتاط و مواظبت باشیم. بعضی از کشورهای جهان قیمتِ زیادی آن را پرداخته‌اند بعلّتِ اینکه آنها احتیاط و مواظبت خودشان نسبت به‌ویروس کُرونا را بسیار مورد توجّه قرار ندادند.

نخست وزیر نارندرا مودی در این برنامۀ من کی بات یک بارِ دیگر از مردم خواستارشده که در دورانِ قرنطینه سرتاسری درون خانه‌ها بمانند. او نشان داد که بعضی از محدودیت و ممنوعیت حتّٰی بعد از الغای مقرّراتِ قرنطینه، ضروری خواهد بود. او گفت که نگهداری از فاصلۀ دو گز مابین مردم اکنون بسیار ضروری است.

نخست وزیر نارندرا مودی در این برنامۀ من کی بات از مردم برای جشن‌گیری فستیوالها بطور ساده و درون خانه‌ها در دوران قرنطینۀ سرتاسری این کشور تشکر نموده. او بمناسبت آکشای تیرتیا و آغاز ماه مقدّس رمضان به‌مردم تبریک گفت. او اظهار امیدواری نمود که مردم به‌خطوط راهنمای مسئولین محلّی در برگزاری نماز و روزه‌شان پابرجا خواهند ماند. او نیز از روحانیون و رهبرانِ جامعۀ اسلامی سپاسگزاری نموده که برای اجتناب‌ورزی از گردهمایی‌ها و برگزاری نماز با جماعت در دوران مدّت قرنطینه از مردم تقاضا نموده بودند.

نخست وزیر مودی گفت که بردنِ جنگ علیه ویروس کُرونا با فداکاری و عزمِ راسخ ممکن است نکه ازطریق وحشت‌زدگی در این اوضاع اضطراری.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند