مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی


نویسنده: کاوشیک روی 

مترجم: دکتر نعیم‌الدین 

بازی نجیب‌زادگان کریکت دوران دوازدمین جام جهانی بازی خواهد شد که از طرف دو کشور انگلستان و ولز بطور مشترک از ۳۰‌ام ماه جاری مه تا ۱۴ ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ بازی خواهد شد. آی‌سی‌سی (یعنی شورای بین‌المللی کریکت) منتظمین این تورنامنت یک و نیم ماه طولانی می‌باشند. این برای پنجمین بار است که جام جهانی کریکت در انگلستان و ولز بازی می‌شود. قبلاً این بازی‌ها در سالهای ۱۹۷۵، ۱۹۷۹، ۱۹۸۳ و ۱۹۹۹ بعمل آمده بود. اگرچه کریکت فقط ازطرف بعضی کشورها بازی می‌شود و آن کشورها بودند که مستمرات سابق امپراطور انگلیسی بودند ولی این بازی خیلی معروف می‌باشد. ازلحاظ تماشاچینان و حامیان این دومّین معروف‌ترین بازی بعد از فوتبال و لان تنس می‌باشد. در شبه قاره این بازی تقریباً مانند یک مذهب می‌باشد و بازیکنان کریکت بعنوان رب‌النّوع‌ها محسوب می‌شوند. مخاصمت درمیان تیم‌های شبه قاره این قدر عالی است که بعضی اوقات منجر به‌رقابت و دشمنی می‌شود. این تجلیل از هند و سریلانکا و پاکستان می‌باشد که آنها چهار جام جهانی را باهم برده‌اند. حمایت بازیکنان کریکت از طرف طرفداران بازی در این قسمت جهانی می‌تواند از این حقیقت آشکار گردد که یک بازیکن سابق کریکت نخست وزیر یک کشور شبه قاره شده است و بازیکنان دیگری، وزیران و قانونسازان هم در ناحیۀ آسیای جنوبی شده‌اند. متاسفانه انگلستان که در آنجا این بازی کریکت متولّد شد تا بحال قادر نشده است در مسابقات جام جهانی پیروز شود.

اولین مسابقه در سری مسابقات فعلی در میدان اووال در لندن بازی کرده خواهد شد که در آنجا انگلستان با آفریقای جنوبی مسابقه خواهد کرد. درحالیکه مسابقۀ نهایی در میدان لرد بازی خواهد شد. تورنامنت ده‌روزه‌ای مورد تنقید هم قرار گرفته است.

کشور میزبان انگلستان تیم دلپسند مردم می‌باشد ولی تیم هندی هم مورد استقبال قرار خواهد گرفت. هند دوبار در مسابقات جهانی پیروزی شده است و آن در سالهای ۱۹۸۳ و ۲۰۱۱ بود. این کشور در سال ۲۰۰۳ به‌مقام دوّم و در سال ۲۰۱۵ به‌مقام نیمه‌نهایی رسیده بود. تیم‌های که مورد پسند قرار می‌گیرد شامل تیم‌های استرالیا، آفریقای جنوبی، زلاند نو و جزایر غربی می‌باشد. در حقیقت در مسابقات جام جهانی هیچ تیم نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

ماهیندرا سینگ دونی یک رهبر ارشد تیم هند می‌باشد و بعنوان کاپیتان تیم در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نامبرده نقش عمده را برای بازیکنان هندی بعهده خود داشت. هیچ حامی کریکت نمی‌تواند که پیروزی او را در استادیوم وانکد در شهر مومبئی برخلاف تیم سریلانکا فراموش بکند. آن تحفۀ بزرگ برای بازیکن هندی ساچین تندلکر بود.

هند مسابقات جام جهانی کریکت را برخلاف تیم افریقای جنوبی در پنجم ماه آیندۀ ژوئن در میدان روز باوول آغاز می‌کند. بعداً هندیان برخلاف استرالیا و زلاند نو در نهم و سیزدهم ماه ژوئن بازی خواهند کرد. بعداً تیم هندی با تیم دشمن سرسخت پاکستان در شانزدهم ماه ژوئن در میدان اولد ترافورد در مانچستر آغاز خواهد کرد. بلیت‌ها برای این مسابقۀ مخصوصی هم‌اکنون بفروش رسیده‌اند. در مسابقات جام جهانی تیم هندی در برابر تیم پاکستان هرگز شکست نخورده است. پس از آن تیم هندی با تیم‌های افغانستان، جزایر غربی و میزبان انگلستان و بنگلادش و سریلانکا بازی خواهد کرد. اولین مسابقۀ نیمه‌نهایی در میدان اولد ترافورد در مانچستر در نهم ماه ژوئیه درمیان اوّلین و چهارمین تیم برنده بعمل خواهد آمد. دوّمین و سوّمین برنده در دومین مسابقۀ نیمه‌نهایی در پانزدهم ماه ژوئیه در ادگبستون، برمنگم بعمل خواهد آمد.

Comments

Popular posts from this blog

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند