تقاضای باوضوح رئیس جمهورهند برای یک هند نوین

نویسنده: پروفسور شیواجی سرکار

مترجم: دکتراحمدعلی

رئیس جمهور محترم هند رامنات کوویند درخطابه اش به ملت در آستانه هفتاد وسومین سالروز استقلال هند گفت که، هند هفتاد ودو سال را بعنوان یک کشور آزاد در یک لحظه بسیار ویژه ای به تکمیل برساند. ما درظرف چند هفته از اکنون در تاریخ دوم اکتبر ۱۵۰مین سالگرد تولد پدرملت ماهاتما گاندی، شمع هدایت تلاشهای موفقیت آمیز ما برای آزادی کشور ما و جد وجهد مداوم برای اصلاح جامعه از همۀ عدم مساوات را جشن می گیریم.

رئیس جمهور گفت که هند معاصر که درآن ماهاتما گاندی می زیست وکار می کرد خیلی متفاوت است. باوجود آن ماهاتما گاندی خیلی حایز اهمیت است. هنگامیکه ما برنامه های رفاهی را برای هم میهنان محروم و خانواده ها طراحی و ارایه می نماییم، هنگامیکه ما جویای مهار نمودن نیروی خورشیدی بعنوان انرژی تجدید پذیر می شویم، ما فلسفۀ گاندی را بمعرض اجرا می گذاریم.

آقای کوویند گفت که امسال همچنین مظهر ۵۵۰مین سالگرد بزرگترین، عاقلترین و با نفوذ ترین هندیان هر زمان، گرونانک دیو جی نیز می باشد. او بنیان گذار مذهب سیک بوده اما تکریم و تعظیم که او با آن برخوردار بوده فراتر از برادران و خواهران بوده. آنها به میلیونها تن دیگر درهند و سراسر جهان گسترده اند.

در اوایل این تابستان مردم هند در هفدهمین انتخابات عمومی، بزرگترین فعالیت دموکراتیک در تاریخ انسانی، شرکت نمودند. رئیس جمهور برای آن به رای دهندگان هندی تبریک گفت. آنها به تعداد بزرگی با جنب و جوش فراوان به مراکز اخذ آرا گردهم آمدند. آنها حق رای دهی و همچنین مسئولیت انتخاباتی شان را نشان دادند.

کشور و دولت یک نقش مهمی را بعنوان تحصیل کننده و فعال کننده دارند. همینطور این برای موسسات کلیدی و طراحان سیاست ما خیلی مهم است که پیام ارسالی شهروندان را مورد ارزیابی قرار بدهند و ازآن قدردانی نمایند و به اندیشه ها و آرمان‌های مردم ما، پاسخ بدهند. رئیس جمهور هند آقای رامنات کوویند اظهار داشته که این امتیاز خصوصی او است که از سراسر کشور، ایالات، و مناطق مختلف مسافرت بکند و با هم میهنان همۀ شئون زندگانی ملاقات بکند. سلیقه‌ها و عادات هندیان ممکن است از یک دیگر خیلی متفاوت باشد اما هندیان دارای رویای مشترک هستند. قبل از سال ۱۹۴۷ رویای شان برای آزادی کشور بود. درحال حاضر این رویاها برای عمران سریع برای مدیریت موثر و فرانما برای یک ردپای کوچکتر در زندگانی روزمره ما می باشند.

رئیس جمهور هند گفت که فرصت و استعداد بزرگتر در مهارت، نبوغ، نو آوری، خلاقیت و آفرینندگی ۱.۳ میلیارد نفر از هندیان مضمر است. این ویژگیها نوین نیستند. اینها هند را پویا نموده و تمدن ما را درطول هزار سال پرورده اند. درطول تاریخ ما، اتفاق افتاده که مردم ما مواجه با دشواریها و چالش‌ها بوده اند. حتی دراین مواقع جامعه ما انعطاف پذیری را ازخود نشان داده. خانواده‌های عمومی شهامت غیرعمومی را ازخود نشان داده و بسیاری از افراد مصمم با طاقت زندگانی و جد و جهد برخوردار بوده اند. درحال حاضر ما با تدارکات یک محیط تسهیل آمیز و توانا توسط دولت می توانیم تصور بکنیم که مردم چه بدست آورده اند.

این روحیه همکاری است که ما آن را در مساعی دیپلماتیک ما آورده ایم و همینطور با خوشحالی تجربیات و نیروی مارا با کشورهای شریک درهر قاره درمیان می گذاریم. آقای کوویند از هندیان تشویق نموده تا با سحر و با یکتایی هند آگاه باشند.

ما یک کشور جوانسال و جامعه‌ای هستیم که بطور فزاینده‌ای توسط جوانان ما تعریف و تشکیل می یابد. انرژی‌های جوانان ما درجهات مختلف در جستجو برای برتری گرفته از بازی تا علوم و از بورس تحصیلی تا مهارت سبک بکار برده می شود. بزرگترین سوغات که ما می توانیم به جوانان ونسلهای آینده ما بدهیم، این می باشد که به آنها یک فرهنگ کنجکاوی را بخصوص در کلاس درس بوجود آوریم. بگذارید ما به کودکان ما گوش بکنیم چون بوسیله آنها آتیه با ما زمزمه خوانی می کند.

رئیس جمهور خطابه اش را به نقل قول از شاعر الهام بخش سوبرامانیم بهارتی به پایان رسانده که گفته بود که،

ما هردو کتاب مقدس و علوم را خواهیم آموخت.

ما هردو بهشت واقیانوس‌ها را مورد پیگردید قرار خواهیم داد.

ما رمز ماه را فاش خواهیم کرد

و ما خیابانهای ما را با جاروب کشی تمیز خواهیم نمود.



آن تصورات و آرمانهای آموزش وشنیدن و بهتر شدن و آن جنب وجوش که همیشه با ما بوده است ما را تلقین بکند که برای بهتر ساختن هند سعی بکنیم.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند