فشار سرمایه‌گذاری قاطعی در زیربنا برای تحکیم رُشد

نویسنده: جی سرینیواسان

مترجم: محمود عالم ملک

در یک اقدام مهم برای کاهش دادن کندی اقتصادی و مداومت در سیاست کمک صنعتی‌اش و برنامه‌ها، دولت در روز چهارشنبه یک طرح بزرگ را با پیش‌بینی یک سرمایه‌گذاری بزرگ یکصد هزار کرور روپیه در بخش زیربنای کشور در ۵ سال آینده را آشکار ساخت. بر این امر ادعا نموده که این سرمایه‌گذاری بُعد بسیار بزرگ در بهبود دستیابی و کیفیتِ زیربنا به‌یک راه مهم و واقعی گامزن خواهد بود، وزیر مرکزی راه آهن و صنعت و بازرگانی پییوش گویال اکیداً گفت که همۀ بخش‌های مربوط زیربنا با دربر گرفتن هواپیمایی شهری، کشتی‌رانی، خیابان‌ها، شاهراه‌ها، راه آهن و بندرگاه‌های گذشته از برق و نفت و گاز یک تحرّک آنّی تازه را برای موثّر ساختن اقتصادِ داخلی در ظرف ۵ سال آینده خواهد گرفت.

گویال که رئیس شبکه‌های گسترده راه آهن است گفت راه آهنِ هندی یک طرح ۱۲ ساله‌ای را با شامل داشتن یک سرمایه‌گذاری پنجاه صدهزار میلیون روپیه تدوین نموده است که ازلحاظ مبلغ شامل شده برای دورۀ متوسط بی‌سابقه می‌باشد. بدرستی او تشخیص داد که دولت تنها نمی‌تواند این نوع سرمایه‌گذاری زیادی را بگذارد طوریکه این جویای افزودن جریانات سرمایه‌گذاری خصوصی با توسعه محرّکات ضروری خواهد بود. وی گفت که دولت از راه مُدل شراکت دولتی و خصوصی با دقّت کار خواهد کرد.

در دوران ۵ سال گذشته دولت یک عدۀ اصلاحات بزرگ را در اقتصاد جهت بوجودآوری محیط سرمایه‌گذاری برای آغاز هدف خود درآمدن یک اقتصادِ ۵ تریلیون دلار تا ۲۰۲۴-۲۵ به‌اجرا درآورده است. ازجمله اقدامات سرمایه‌گذاری متعدد فعال معرّفی قانونِ درماندگی و ورشکستگی در سال ۲۰۱۶ برای پاکسازی سیستم مالی جهت تحکیم آن برای تامین تقاضای سهم‌داران بود. اجرای مالیات خدمات و کالاها بعنوان یک قدم محکم برای بهبود سهولت کار تجارتی در کشور با تخفیف دادن مالیات متعدد به‌یک سیسمِ چند نرخ قرار دارد. برنامۀ در هند بسازید یک سنگِ میل بزرگ برای افزایش ظرفیت داخلی کشور بمنظور بدست آوردن خدمات و کالاهای سطح جهانی می‌باشد.

اخیراً دولت یک اقدام مهم را برای کاهش آهنگِ نرخ مالیات شرکتی از ۳۰ درصد تا ۲۲ درصد به‌ترویج فعالیت سرمایه‌گذاری اتخاذ داشت. بطور ویژه نرخ مالیات شرکتی تا ۱۵ درصد برای شرکت‌های تولیداتی داخلی نوین کاهش داده شده است که اکنون پایین‌ترین در جهان است. این همچنین از کاهش در نرخ بازخرید با ۱۳۵ نکتۀ اساسی در دوران ۲۰۱۹ توسط بانک رِزروِ هند و اختیار بانک‌ها برای مرتبط ساختن نرخ‌های وام دهی‌شان با نشان‌های خارجی جهت کاهش ارز سرمایه برای سرمایه‌گذاران خوش‌آمد گفت تا اینکه آنها بتوانند هنگامِ کاهش وام‌های بزرگ برای مقاصد سازنده از وسایل بانکداری رسمی نفسِ راحتی را بکشند.

این تنها در روز چهارشنبه بود که خانم نرمالا سیتا رامن وزیر مالی مرکزی هنگامِ پاسخ به‌یک مباحثه راجع به‌وضع اشاره نمود که مالیات متبادل حداقل و مالیات توزیع سود سهام کاهش دهنده بود که این اُمّیدی را برافروخت که تقاضای دوتایی گنجانیده شدۀ هند ممکن است این انعکاس خود را در بودجۀ مرکزی آیندۀ ۲۰۲۰-۲۱ دریافت نمایند. همۀ این اقدامات هردو اعلام شده و آن در شرف تصویب می‌باشد بطور قطعی این امر را به‌اثبات می‌رساند که این یک ارجحیت با دولت در مرکز برای گرفتن مقدارهای جهیش‌دهندۀ سیاستِ فعال برای ترویج به‌زیربنای مساعد برای صنعت داخلی می‌باشد تا اینکه آنها بتوانند ازلحاظ قیمت و کیفیت مسابق‌آمیز باشد نه تنها در داخل بازار داخلی بزرگ بلکه همچنین در وضع خوبی قراردارد تا اهمیت خود را در بازارهای فرامرزی بوجود بیاورد.

دولت بدون شک با حقیقت امر کامل تاب آورده که ارتباط مابین سرمایه‌گذاری زیربنا و رُشد اقتصادی در کشور خیلی زیاد است طوریکه در ارزیابی اقتصادی آشکار گردید. همبستگی سرمایه‌گذاری در زیربنای درون کشور، خیابان، راه آهن و فرودگاه با تولیدا ت ناخالص محلّی بیشتر از ۰.۹۰ می‌باشد و نشان می‌دهد که در آنجا یک ارتباط بزرگ مابین تولیدات ناخالص محلّی و سرمایه‌گذاری در زیربنا وجود دارد. تحلیل و تجزیه‌کنندگان ادعا نمودند که این تنها بدون اشتباه تاکید می‌نماید که سرمایه‌گذاری بزرگ در زیربنا جهت نایل آمدن به‌رُشد اقتصادی هدفی لازم قراردارد، یک هدف که حکومت بطور محکم متعهد به‌تحویل آن با همۀ وسایل در انبارِ آن می‌باشد.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند