نخست وزیر می گوید اقتصاد در راه توسعه قرار دارد

نویسنده: مانیش آنند

مترجم: محمود عالم ملک

نخست وزیرنارندرا مودی اکیداً گفته است که اقتصاد هند در راه توسعه قرار دارد. درپس منظرکاهش نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی، نخست وزیر تکرار نمود که دولت متبوعش متعهد به توسعه وگسترش اقتصاد هند تا ۵ تریلیون دلار درظرف ۵سال آینده می باشد. 

نخست وزیر دریک تکرار صریح سیاست اقتصادی دولت اکیداً گفت که یک عده اقدامات اصلاحی درگذشته اتخاذ گردیده است که درسالهای آینده نتایج را ببار خواهد آورد. خطاب به اسوچم- هیات تجاری انجمن اتاقهای بازرگانی و صنعت هند که یکصد سال را بتکمیل رسانده آقای مودی یک دخالت بازور برای برطرف ساختن نظریه‌ای که اقتصاد هند روبه کاهش است را بعمل آورد. 

درواقع، درباره کاهش رشدِ تولیدات ناخالص داخلی درچندین سالهای گذشته چیزهای بیشتری گفته شده است. این همچنین درپس منظر کندیِ اقتصاد جهانی‌است. جنگ تجارتی درمیان ایالات متحده آمریکا و چین که همچنین اقتصاد هند را تحت تاثیر قرار می دهد وجود دارد. نمی توان ازاین امر انکار کرد که نخست وزیر مودی یک اقتصاد را که تحت تاثیر زیادی وامهای بد قرار گرفته بدست آورد. 

سازمانهای بانکداری بخش دولتی با دارایی‌های غیر عملکرد عالی در کتب شان کوشش نموده. با کوشش سازمانهای بانکداری برای وام‌دهی به‌صنایع این آشکار گردید که فضا برای توسعه اقتصادی فشرده خواهد شد. نخست وزیر بدرستی گفت که ارجحیت عالی دولت متبوعش برای احیای انستیتیوهای بانکداری بخش دولتی به بهداشت خوبی بود. مودی گفت که بیش از نیم دوجین بانک بخش دولتی تحت سرپرستی رزروبانک هند ازآن بیرون آمده است. 

این یک واقعیت است که دولت ان دی اِ جریان امتزاج بانکهای بخش دولتی را آغاز نموده است تا اینکه آنها رقابت آمیز باشد و با بهترین نحوه دربخش هم‌چشمی نماید. درجلسه اسوچم نخست وزیر درباره مخاطره اقتصاد بعلت فروریزی اوضاعِ وامدهی بخش بانکداری بواسطه وامهای بد بطورمفصل سخن راند. 

قطعنامه موفقیت آمیز شرکت فولادسازی ایسر که جریان درماندگی را به پایان رسانیده راحت مورد لزوم بیشتری را به سازمانهای بانکداری خواهد رساند. نخست وزیراکیداً گفت که اقدامات که توسط دولت متبوعش اتخاذ شده اکنون نتایج را ببار می آورد. وی گفت که اقتصاد براه نابودی گامزن بود هنگامیکه ما درسال ۲۰۱۴ زمام امور را گرفتیم. ما اقتصاد را مستحکم ساخته و همچنین یک نظم لازمی را بوجود آوردیم. دولت تقاضاهای معوقه طویل مدتی صنعت را حل وفصل نموده است. 

نخست وزیر بیان داشت که دولت به صنعت هندی توجه داده است و کاهش مالیات بنگاهی یک ثبوت آن می باشد. نخست وزیر مودی اظهار نظر کرد که دولت یک عده اقدامات را برای بوجود آوری آشکاریت در اقتصاد اتخاذ نموده است. اجرای مالیات برکالاها وخدمات همچنین اقدامی درجهت تامین فرانمایی در مالیات بندی می باشد. 

مودی تذکر داد که رتبه بندی هند درسهولت تجارت درسال ۲۰۱۴، ۱۴۲ ازجمله ۱۹۰ بود. این که هند به ۶۳مین مقام نایل آمده حتماً حاکی از حجم‌هایی درباره مساعی دولت جهت بوجود آوری آشکاریت و همچنین تصویب سریعانه‌ای به پیشنهادات سرمایه گذاری می باشد. وی گفت اقدامات برای اصلاحات بکار گرفته شده است که شامل تدوین قوانین کار می باشد که توسط صنعت مورد لزوم قرار گرفت. 

ترمیمات بیشتری به دستور درماندگی و ورشکستگی یک تصدیق این امر است که دولت نفع بانکها وصنایع را نگه می دارد که بنوبه خود تحرک آنی را به اقتصاد خواهد داد. 

نخست وزیر مودی تکرار نمود که هدف برای توسعه اقتصاد به یک اقتصاد ۵ تریلیون دلار بسیاراندیشیده شده و دردسترسی قرار دارد. نخست وزیر درگذشته نشان داده است که اهداف معینه دولت متبوعش می توان نایل آمد. سلسله اقدامات سواچ بارات یعنی هند تمیز یک شهادت واقعی روش برخورد هدف‌بر دولت می باشد.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند