نخست وزيرهند می‌گويد که هند بهترين مقصد سرمايه‌گذاری خارجی مستقيم می‌باشد

نويسنده: ناوتج سارنا

مترجم: دکتر احمد علی

نخست وزیر نارندرا مودی در یک خطابه تکان دهنده به‌کنفرنس سران ایده‌های هند ۲۰۲۰ میلادی یک استدلال محکم را به‌حضور جهان و بخصوص ایالات متحده آمریکا نموده تا در هند سرمایه‌گذاری نماید و گفت که هند پیشنهاد یک امتزاج کامل آزادگی، فرصت‌ها و گزینه‌ها می‌نماید. در این کنفرانس سران مجازی ۲روزه‌ای که توسط شورای بازرگانی آمریکا و هند بمناسبت ۴۵مین سالگرد آن سازماندهی شده بود، رهبران بازرگانی از هردو کشور شرکت نمودند. درونمایه این کنفرانس سران استحکام یک آتیه بهتر می‌باشد.

ضمن تاکید به‌این که هند گشادگی در مردم و مدیریت دولت را جشن می‌گیرد که زمینه‌ای را برای بازارهای باز و سعادت فراهم می‌نماید، نخست وزیر به‌لزوم اصلاحات گسترده‌ای انجام داده شده توسط هند تاکید نموده که یک سیستم جوی ایده‌آل توأم باهم چشمی‌های فزاینده‌ای، فرانمایی، دیجیتال‌سازی، نوآوری و ثبات سیاسی را بوجود می‌آورد. نخست وزیر مودی برای نشان دادن حجم این فرصت درهند این حقیقت امر را خاطر نشان ساخته که نصف میلیارد نفر از مصرف‌کنندگان انترنت وجود دارند و تعدادشان در نواحی روستایی فراتر از نواحی شهری می‌باشد. نصف دیگر یک میلیارد نفر در روند ارتباط با آن قراردارند و به‌اتفاق یکدیگر یک فرصت فراوان را برای داده ۵جی و تکنولوژی‌های دیگر داده‌ای فراهم می‌نمایند.

نخست وزیر هند نواحی ویژه دیگر را ترسیم نموده که بخصوص برای سرمایه‌گذاران خارجی در بخش کشاورزی که اخیراً شاهد اصلاحات گسترده‌ای بوده و همچنین دربخش فرایند مواد غذایی که انتظار می‌رود به‌ارزش نصف تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی باشد جالب توجه می‌باشد. مواظبت بهداشت یک بخش دیگر روبه‌توسعه سریع می‌باشد که یک مقصد جالب توجه می‌باشد. نخست وزیر همچنین به‌بخش انرژی تاکید نموده فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوان را برای شرکت‌های آمریکایی در اقتصاد وابسته به‌گاز روبه‌توسعه هند و همچنین در بخش انرژی شفاف نشان داده. چون هند زیربنای گسترده‌ای ازجمله جاده‌ها، بزرگراه‌ها و بنادر را بوجود آورده این بخش نیز ممکن است سودمند باشد و توجه سرمایه‌گذاران را به‌خود جلب می‌نماید.

زمینۀ دیگری که نخست وزیر آن را بطور ویژه‌ای مورد تذکر قرارداده هواپیمایی غیرنظامی بوده که او در آن یک تقاضای یکهزار طراح از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در سراسر هند را در طول دهۀ آینده نشان داده. هند ممکن است یک مرکز ایده‌آل برای تولیدات و تدارکات برای بازارهای منطقه‌ای و همچنین بعنوان مرکزی برای نگهداری، مرمت و عملیات بشود.

نخست وزیرهند از سرمایه‌گذاران خواست که به‌بخش فضایی توجه بکنند که در آن اصلاحات بزرگی برای تشویق از رشد و سرمایه‌گذاری بعمل آمده و همچنین بخش دفاعی را خاطر نشان ساخته که در آن حجم سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم اکنون به‌میزان ۷۴ درصد بالارفته است. بخش بیمه‌ای نیز بعنوان یک ناحیه بسیار درخشان نشان داده شده و حجم سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در بیمه نیز اکنون ۴۹ درصد و در وسایل بیمه‌ای صد درصد بالارفته است. فرصت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ای در بخش بهداشت، کشاورزی، بازرگانی و بیمه زندگانی وجود دارند.

نخست وزیر در این خطابه‌اش نشان داده که سطوح اعتماد در داستان رشد هند بسیار عالی بود. جریان سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در دوران سال ۲۰‌-۲۰۱۹ هفتاد و چهار میلیارد دلار بوده که یک پنجم بیشتر از سال قبلی بوده. این خیلی قابل توجه بوده که حتی در دوران وبا سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰ میلیارد دلار درمیان آوریل و ژوئیه سال جاری در هند سرازیر شده. این‌طور هند ممکن است بمنزلۀ نیروگاهی باشد که باعث بهبودی در سال‌های آینده خواهد بود و یک سلسله اقدامات این کشور برای خودکفایی این را برای اشتراک عمل مستحکم‌تر خواهد ساخت. مشارکت هند و آمریکا، یک اشتراک عمل دو دموکراسی پویا با ارزش‌های مشترک ممکن است در کمک به‌جهان برای پیشرفت سریع پس از این وبا یک نقش مهمی را ایفا نماید.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند