رئیس جمهور خواستار همکاری متمرکز بر بشر می باشد

نویسنده: کاوشیک روی

مترجم: محمود عالم ملک

خطاب به ملت بمناسبت ۷۴مین روز استقلال هند، رئیس جمهور هند رامنات کوویند گفت که ویژگی مبارزه آزادی ما بنیان هند مدرن را تشکیل می دهد. رهبران دوراندیش ما یک تنوع نظرات جهانی را برای ایجاد یک روحیه ملی مشترک بهم نزدیک درآوردند. ما خوشوقت هستیم که ماهاتما گاندی نور راهنمایی نهضت آزادی ما گردید. بعنوان یک شخصیت مقدس و یک رهبر سیاسی وی پدیده‌ای بود که می توانست تنها درهند روی داد. گرفتار اختلافات اجتماعی، مسایل اقتصادی و تغییر آب و هوا جهان جویای راحت در تعلیمات گاندی می باشد. جستجوی او برای برابری وعدالت یک کلید جمهوری ما است. رئیس جمهور اظهار نظر کرد که او با دیدن نسل‌های جوان که گاندی جی را دوباره کشف می نمایند خرسند می باشد. 

درسال جاری مراسم روز استقلال نسبتاً محدود خواهد بود. علت آن آشکار است سراسر جهان دچار ویروس مهلک می باشد که تمام فعالیت‌هایی را مختل ساخته است و یک تعداد زیادی زندگانی را تلف کرده.

دولت مرکزی هنگام پیش بینی این چالش عظیم بطور موثر واکنش نمود. برای یک کشور پهناور و متنوع با تراکم جمعیت عالی مقابله با این چالش مساعی بشر عالی لازم قرار داشت. همۀ حکومتهای ایالتی اقداماتی را مطابق با اوضاع محلی اتخاذ داشتند. مردم همچنین از صمیم قلب از آن حمایت کردند. با مساعی متعهد ما، ما در کنترل بُعد بیماری همه گیر و نجات دادن یک عده زیادی زندگانی موفق گردیده‌ایم. این در سراسر جهان سزاوار تقلید می باشد. 

رئیس جمهور پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشتی دیگر هند و همۀ تهیه کنندگان خدمات لازمی که بطور مداوم در خط مقدم مبارزه ما علیه این ویروس بوده اند. آنها قهرمانان ملی ما هستند. همه رزمندگان کرونا سزاوار ستایش عالی هستند. آنها فراتراز تقاضای وظیفه شان برای نجات دادن زندگانی و تامین خدمات لازمی رسیده اند. 

پریزیدنت کوویند ملاحظه نمود که مستضعفین و دستمزد آوران روزانه تحت تاثیر زیادی این مرض همه گیر قرار گرفته اند. با معرفی طرح بهبودی مستضعفین نخست وزیر، دولت کرورهای نفر را برای امرار معاش شان قادر ساخته است. 

کوویند گفت که افراد محتاج غلّات مجانی داده می شوند تا این که هیچ خانواده گرسنه نباشد. بزرگترین برنامه توزیع خواربار مجانی درجهان تا پایان نوامبر سال ۲۰۲۰ جهت فراهمی راحت به تقریباً ۸۰ کرور نفر هرماه تمدید شده است. همه ایالات تحت پوشش طرح یک ملت- یک کارت جیره بندی درآورده می شوند. 

دولت بیش از ده صد هزار نفر هندیان را تحت ماموریت وانده بارات درآورده است. راه آهن هندی دراین اوضاع چالش جهت تشکیل مسافرت و ترابری مردم و کالاها عملیات سرویس قطار را انجام می دهد. 

رئیس جمهور گفت هند همچنین به کشورهای دیگر در مبارزه شان علیه کووید-۱۹ کمک کرده است. هند یکبار دیگر نشان داد که این کشور در زمان مصایب با جامعه جهانی ایستاده است. حمایت دامنه دار هند در انتخابات برای کرسی غیر دایمی شورای امنیت سازمان ملل بدست آورده یک شهادت حسن نیتی می باشد که هند در سراسر جهان برخوردار از آن است. سنت هند این است که کشور برای بهبودی سراسر جهان کار بکند. این دلالت می کند که هند بطور مداوم هنگام برقراری هویت خود با اقتصاد جهانی اشتغال خواهد داشت.

رئیس جمهور در خطابه خود گفت جهان درحال حاضر درک می نماید که شخصیت‌های مقدس ما سالهای پیش گفته بودند. معهذا طوریکه جامعه جهانی با بزرگترین چالش جهانی انسانیت باهم جنگ کرده بعضی در همسایگی ما برای ایجاد مصایب توسعه شان کوشش نمودند. سربازان دلیر ما جان‌های شان را در دفاع مرز‌های ما سپردند. آن پسران قابل ستایش مادر هند زندگی کردند و برای افتخار ملی جان شان را از دست دادند. سراسر ملت به شهدای دره گالوان احترام می گذارد. 

رئیس جمهور کوویند در پایان خطابه‌اش گفت ما بعضی درس‌های سرسخت را درسال ۲۰۲۰ یاد گرفته ایم. ویروس نامرئی توهم را از بین برده است که انسانیت استاد طبیعت است. بیماری همه گیر مانند آب وهوا جامعه جهانی را به سرنوشت مشترک ما بیدار کرده است. ۲۱مین قرن باید بعنوان قرن به‌خاطر داشته شود هنگامیکه انسانیت اختلافات را بکنار گذاشته و برای حفظ سیاره همکاری نمود.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند