لایحه کشاورزی یک لحظه مهمی برای کشاورزان

نویسنده: شانکار کومار

مترجم وگوینده: محمد صادق اختر

لایحه‌های کشاورزی که توسط پارلمان به تصویب رسیده حتماً به اثبات خواهد رساند که این یک لحظه مهمی برای کشاورزان کشور می باشد. این لایحه‌ها نه تنها آزادی تجارت تولیدات کشاورزی در سراسر ایالات به کشاورزان می بخشد بلکه کشاورزان را قادر خواهد ساخت که تجارت کنندۀ تولیدات خود شان بگردند.

این هردو لایحۀ کشاورزی که عبارتند از لایحه تجارت و بازرگانی تولیدات کشاورزی و لایحه قرارداد تفویض اختیارات و تحفظ راجع به اطمینان دهی قیمت‌ و خدمات کشاورزی دو لایحه مثالی می باشند. این لایحه‌ها برای اولین بار یک آتیه پایدار و پر از منفعت برای میلیونها کشاورز در کشور را تامین خواهد کرد.

نخست وزیر هند نارندرا مودی بدرستی گفته است که تغییر در بخش کشاورزی یک نیاز زمان می باشد. شک و تردیدی نیست که برای آزادی کشاورزان راجع به اتخاذ تصمیم‌ها نسبت به تولیدات شان هیچ قانونی وجود نداشت. بلکه دستهای کشاورزان در مورد خرید و فروش تولیدات کشاورزی بسته بود. کشاورزان راجع به فروش تولیدات کشاورزی در خارج از بازارهای تعیین شده تولیدات کشاورزی حقی نداشتند.

علاوه از این بر فروش تولیدات شان هم قدغن بود و آنها تنها می توانستند به افراد دارای جوازنامه حکومت‌های ایالتی تولیدات خود را به فروش رسانند. بعلاوه بر جریان آزاد تولیدات کشاورزی فیما بین ایالتهای مختلف بعلت موجودیت قوانین گوناگون حکومت‌های ایالتی، موانعی وجود داشت.

اما اکنون هر دو لایحه کشاورزی به زندگانی کشاورزانِ هندی تغییری بوجود خواهد آورد و آنها اکنون می توانند اقلام کشاورزی شان را در خارج از بازارهای تعیین شده تحت قوانین بازاری تولیدات کشاورزی ایالتی، هم به فروش رسانند.

باید بخاطر داشت کشاورزی هندی به چندین مشکل، نظیر موکولیت بر آب و هوا، بی تکلیفی‌های تولید و ناقابل پیشینگویی بودن بازار مواجه می باشد و به همین رو کشاورزی در مورد مدیریت بازده و بازگیر در معرض خطرها می باشد. در این چنین سناریو هردو لایحه در طبیعت شان انقلابی هستند. زیرا کشاورزان اکنون می توانند از موانع غیر ضروری رهایی یابند. بیانیه نارندرا سینگ تومر مبنی بر اینکه هر دو لایحه کشاورزی، جمع آوری حاصل خیزی بر قیمت حد اقل کمکی را تحت تاثیر قرار نخواهند گذاشت و همین طور بازارها تحت مقررات حکومت ایالتی بسته نخواهند شد، یک محیط مساعدی برای قبولیت این لایحه‌ها میان کشاورزان ایجاد خواهد کرد.

در واقع، حکومت متعهد است درآمد کشاورزان را دو برابر کند. این لایحه‌ها یک فرصت شادمانی و خوشحالی برای جامعه کشاورزان را ببار آورده است.

درحالیکه این هردو لایحه گزینش‌های بیشتری برای کشاورزان را ایجاد کرده در مورد کاهش دادن به هزینه‌های بازار کمک خواهد کرد.

این لایحه‌ها یک تجارت الیکترونیکی در معاملات سکویی برای تامین تجارت الکترونیکی بدون سیم را هم پیشنهاد می کند. به همین رو یک اکثریت انجمن‌های کشاورزان تصمیم حکومت راجع به تصویب رساندن لایحه‌های کشاورزی در پارلمان را مورد استقبال قرار داده است.

فدراسیون انجمن‌های کشاورزان سراسری هند تصویب این لایحه‌ها را بعنوان یک جنبشِ بسزاییِ حکومت در تامین این که کشاورزان قیمت مناسب تولیدات را بدست خواهند آورد توصیف نموده است.

این اقدامات حساس و بروقت که حکومت اتخاذ نموده است خیلی مهم برای کشاورزان است زیرا آنها می توانند قیمت مناسب را بدست آورند. معهذا مهم این است که این لایحه‌های کشاورزی در تسریع رشد کشاورزی از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه زیربنایی کشاورزی و تهیه زنجیر‌ها برای تولیدات کشاورزیِ کشور در بازارهای ملی و جهانی کمک خواهند کرد. بعلاوه این لایحه‌ها در ایجاد فرصتهای استخدام و تحکیم اقتصاد روستایی هم کمک خواهند کرد که در عوض به تقویت اقتصاد ملی سودمند خواهد بود.

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند