نخست وزیر نارندرا مودی به کشاورزان تبریک می گوید



نویسنده: کاوشیک روی

مترجم وگوینده: محمد صادق اختر

نخست وزیر هند نارندرا مودی بوسیلۀ من کی بات یعنی سخن دلِ خود توسط شبکۀ آل اندیا رادیو به ملت خطاب نمود. نخست وزیر نارندرا مودی در شصت ونهمین قسط من کی بات گفت که کشاورزانِ هند در زمان بحران کووید-۱۹ جهندگی فوق العاده شان را نشان داده اند. 

نخست وزیر گفت که اگر بخش کشاورزی محکم می باشد اساسِ هندِ خود کفا نیز محکم خواهد بود. او تذکر داد که درگذشته اخیر این ناحیه از قیودات متعدد رهایی یافته و سعی نموده که از اسطوره‌های مختلف آزاد بشود. او مثال آقای کانور چاوهان یک کشاورز ایالت هاریانا را نشان داده که در بازاریابی گیاه‌ها و میوه‌‌جات خود در خارج از بازار محصولات کشاورزی موسوم به مندی دچار مشکلات بزرگی بوده اما در سال ۲۰۱۴ میوه‌جات و گیاه‌ها از قانون کمیتۀ بازاریابی محصولات کشاورزی خارج نموده شده بودند که به اندازه کافی به او نفع رسانیده. او یک سازمان کشاورزان تولید کننده در دهکده‌اش تشکیل داده و اکنون ذرت شیرین و ذرت کودک را تولید می نماید و آنها را براه راست به بازار محصولات کشاورزی در آزادپور واقع در دهلی، زنجیره‌هایِ خرده فروشیِ بزرگ و هتل‌های پنج ستاره‌ای تهیه می نماید که بطور واقعی درآمدات شان را افزوده. 

نخست وزیر مودی اکیداً گفت که این کشاورزان دارای اختیاراند که گیاه‌ها و میوه‌های شان را به هرکجا که بخواهند بفروشند. این بهرحال بنیان پیشرفت شان است و اکنون نظم مشابهی برای همه کشاورزان در سراسر هند بخاطر خریداری و فروش محصولات شان به اجرا در آورده شده است.

نخست وزیر نارندرا مودی با نشان دادن مثالِ شرکتِ محدودِ محصولاتِ کشاورزیِ شری سوامی سمارته، یک سازمان کشاورزان تولید کننده در ایالت ماهاراشترا را نشان داده که آن چطور بعلت اخراج میوه‌جات و گیاه‌ها از دایره قانون کمیتۀ بازاریابیِ محصولاتِ کشاورزی نیز سود برده. او نشان داد که کشاورزان در پونه و مومبای بازارهایِ هفتگی را تشکیل می دهند و محصولاتِ شان را بطور مستقیمی بدون میانجیگران می فروشند. 

نخست وزیر نیز از شرکت‌ کشاورزان تولید کننده موز، یک سازمان کشاورزان تذکر داده که صدها متریک تُنِ گیاه‌ها، میوه‌ها و موزها را از دهکده‌های نزدیک در دوران قرنطینه خریداری نموده و آن را به چنای فراهم نموده. نخست وزیر نیز از گروه اراده کشاورزانِ تولید کننده از لکهنو را نشان داده که در خلال قرنطینه، میوه‌ها و گیاه‌ها را براه راست از کشاورزان خریداری نموده و براه راست بدون هیچ میانجیگر در بازارهای لکهنو فروخته بود. نخست وزیر نارندرا مودی اظهار داشت که از طریق نوآوریها و استفاده از تکنیک‌های تازه، کشاورزی مزیداً روبه پیشرفت خواهد نهاد. او مثال اسماعیل بهائی یک کشاورز از گجرات را نشان داده که او باوجود عدم تشویقِ توسط خانواده‌اش زراعت را اختیار نمود. او سیب زمینی را با استفاده از تکنولوژی آبیاری قطره ریزی تولید نمود و اکنون آن سیب‌های زمینی کیفیت عالی شهرت فراوان را بدست آورده. او سیبهای زمینی خود را بدون میانجیگران به شرکتهای بزرگ می فروشد و نفع زیادی را بدست می آورد. 

نخست وزیر نارندرا مودی طی خطابه اش از طریق برنامه من کی بات خاطر نشان ساخته که تاریخ داستان گویی درست مانند تمدن انسانی باستانی است. او گفت که در جایی که روح وجود دارد در آن جا داستان هم وجود دارد. او راجع به اهمیت سنن داستان گویی توسط اعضای بزرگتر خانواده سخن راند. او گفت که او از طریق تعاملش با کودکان دوران مسافرتش این حقیقت امر را درک نموده که مسخره به اندازه کافی به زندگانی شان نفوذ کرده.

نخست وزیر از سنن غنی داستان گویی دراین کشور تذکر داده و گفت که هند دارای سنن "هیتوپادیش" و پنج تنترا می باشد که خردمندی را از طریق جهان تصوراتی حیوانات، پرندگان و پری‌ها ترویج و گسترش داد. نخست وزیر مودی از "کتها" شیوه باستانی داستان گویی مذهبی تذکر داده و مثال "ویلوپات" در ایالتهای تامیل نادو و کرالا را نشان داده که امتزاج داستان و موسیقی است. او نیز راجع به سنن غنی عروسک بازی دراین کشور سخن رانده. او مقبولیت روز افزون داستان گویی مبنی بر علوم را نشان داد. 

نخست وزیر مودی عده‌ای از ابتکاراتی برای ترویج شکل داستان گویی بشمول داستان گاتها را نشان داده. نخست وزیر مودی کار انجام یافته از شری ویکرم شری دهر در بنگالورو را مورد ستایش قرار داده که برسرِ داستانهای مربوط به ماهاتما گاندی، بسیار جنب و جوش دارد. 

نخست وزیر از داستان گویان خواست که برای اتصال جدید این کشور با زندگانی شخصیات برجسته از طریق داستان‌ها راه یابند. او گفت که هنر داستان گویی حتماً باید در هر خانه محبوب و مقبول ساخته شود و داستان گویی برای کودکان باید جزو زندگانی عمومی گردد. او ایده‌ای را نشان داده که اعضای خانواده در هر هفته باید درونمایه مانند غمخواری، حساسیت، شجاعت و دلیری و فداکاری وغیره را برگزینند و هرکدام عضو خانواده داستانی را نسبت به موضوعات مذکور بگوید. 

Comments

Popular posts from this blog

مسابقات جام کریکت سال 2019 میلادی

بازدید رئیس جمهور زامبیا از هند روابط و زامبیا را تحکیم می‌نماید

دولت هند گامهای مثبتی را جهت رونق بخش مستغلات اتخاذ می کند